Tuesday, December 22, 2009

epy...lalala...epy.....sabar....~

Morning guys...~
alahai...dipagi hari je bila aku o9 jerk...skali kena aa sal something from someone aaa...sian aku kan...sepatutnye dipagi hari kita mau epy tak bleh marah2 orang...erm..tetbe temperature orang tu lak naek...free2 je aku lak yg kena...kalah bos aku lak tu...bos aku pun tak cenggitu walo dia bpangkat N da very important person...aisey...sabar..sabar...mmg ngah sabar pun neh..sebab aku lebih muda N still lg menghormati yang lbh tua dr aku...uhuks... :( Dr. kat opis pn leh lagi beri tunjuk ajar kalau aku tak paham atau nak tunjuk ajar..siap mai bilik aku g...tabik spring aa dorang neh..walau de Phd pun tak sombong sentiasa respect gak staff dorang N da macam 1 family...aisey..
rasenye pe yang aku dah inform sblm ni sal menda yang aku perlukan dah mcm btul jerk...takkan tak paham kot..orang len siap leh je bagi je info tu time orang tu wat kja tu..cuma mungkin ego seseorang tu yang menguasai diri seseorang tu...ish2..tapi cuba ketepikan ego tu sket...jgn cuba ikut sgt perasaan egois tu...kot lbh baik dr sebelum ni kan...tp pe nk wat...haih..dalam situasi ni aku leh lagi bersabar, walaupun aku tak laa sungguh penyabar sangat..emo neh..uhuk..tapi memang aku solute aa kesabaran aku neh...tetbe je bermain dipikiran aku..nape emosi pompuan n laki neh berbeza dan lebih senang kalau berkomunikasi dengan laki berbanding pompuan...erm..ni dalam konteks kerja...(tiada kaitan feeling pepun ek..)sebabnye bila kita bkomunikasi dengan laki neh..kedua-dua pihak saling tolak ansur dan masing2 paham kehendak dan pe yang diperlukan...tap bila pompuan ngan pompuan...masing2 nak menang....kedua2 tak bleh menang sebab takot di akhirnya berlaku salahpaham atau sesuatu yang tak diingini..mcm masam muka dan sebagainya...seeloknya salah sorang mengalah..kan..lagipun tak kemana..kalau ngalah ni...lebih2 lagi dapat menghindari dari situasi atau suasana yang tak epy...huh...

pagi ni jer dah 2 menda berlaku..pepun tabahkan diri...masih panjang masa tuk hari ni...pagi ni baru permulaan jaa...i got a new msg from someone when i'm wrote then sent it back with a smile...sincere or not i'm not sure that but i'm sure that my situation now better than before this...no more sad faces anymore...nowdays i'm strong enough like i used vaksin to be more patient n i'm change to a new person or mybe coz i'm lerned from my experienced..i know i can survived..without hoping...

kesimpulannya...lebih baik bersabar bila something happen to us...kita pn tak rugi kalau bersabar.. (sabit bos aku p outstation..idak aku dh boom that person..haha ;p

= emo gak neh masa dok tulih2 neh..haha tu yg ph lebar je karangan aku kali neh...huhu ;p
kata2 di awal pagi: epy sokmo ea... gambateh :)

No comments: