Tuesday, March 19, 2013

Pemergian Insan terdekat

Sesawang yang terkumpul sekali lagi kat blog aku neh...kui..kui..kui...maap la na...lately aku memang busy... started dari last year end of year...adik aku meninggal dunia, rasanya masih baru lagi dan masih segar dalam ingatan kitorang... Arwah adik pergi macam tu je....sedangkan arwah time tu dok sembang2 dengan mama.... aku yang tetiba dapat kol jam 1.30pm agak terkejut dan terus tangan longlai...dahla time tu aku tengah lunch...ingat kan adik pengsan ke apa ke...alih-alih sebaliknya....
Pemergian adik beri sedikit trauma kat family aku..... mungkin yang tu terbaik yang telah ditentukan oleh Nya.... kami semua redha lalui semua ini.... tapi kenangan dengan arwah tetap kan tidak ilang di hati kami-kami semua.....



Bagaikan mimpi ....dengan apa yang terjadi....aku seringkali terbangun tengah-tengah malam...lihat tempat tido adik aku...dah kosong..... tetiba baru tersedar...memang itu yang telah di takdirkan...pemergian adik memberi 1001 kesan buat aku, mama dan keluarga lain-lain.... sungguh....semua tak percaya bila kelakuan adik agak pelik... semua ingat adik saja ngada2... sedangkan ia sebaliknya...kalo la semua tahu...semua pasti akan layan adik duduk dengan adik...dengar cerita adik...hampir masa arwah...adik suka sangat berbicara ajak aku ke kedai makan bersama sembang dan ajak jejalan ... agak pelik dengan sikap adik... sungguh...sebagai sorang kakak aku sendiri dapat rasa keanehan yang jadik...cuma ingatkan tu hanya perasaan hati aku ni je.... ermmmm...  Al-Fatihah...semoga roh adik bersemadi dengan tenang... 27/12/2012





with love ;
kakak Mu

No comments: