Sunday, June 20, 2010

kupu2 vs rama-rama


Jam menunjukkan pukul 2.15 am...dikala masa ni aku telah menunjukkan kerajinan aku mengemas rumah diwaktu camni...owhohohh...ni laa bakal menantu yang di carik2...sila2...beratur ye..isi borang ea..~erk...tpasan lagik..adoyaii..

Mama n ba da balik kedah petang tadi..da keja sket kat sana..jadiknye adik aku pown ikut balik skali...tinggalla abg aku n adek bongsu...abg aku keja ari neh...so adek bongsu aku dengan kerelaan hatinya menemankan abg aku kat bengkel dia...erk..adek sapa laa neh..baekk sungguh..

balik keja lak abg aku ngan adek g nengok wayang...mungkin pastu g jenguk skali bini dia kot...k.ipar aku balik umah mak coz saje cuti2 malaysia..gpown kak ipar aku dah masuk 8bulan da ...isk3...baby dok elok2 yea..dlm peyot mama..t leh jumpa acik yang comei neh...miahaha...tak sabor jer menanti kelahiran anak menakan aku neh...

okes2..balik to main topik okay...camni...kesimpulannya malam ni aku dok sensorang..uhuk2...sian aih..spe nak tolong teman ...sila angkat kuku kaki yea...~oops...haha...then aku pulak terminum laa nescape ditengah malam n akibatnye aku rajin mngemas umah dikala orang laen sedang nyenyak tido time2 neh...dari ruang tamu sampai laa ke dapur..bilik adik2 aku..abes aku kemas....wah2...nak kata takot aku dok sorang2 ..rasanye tak kot....cuma cam mata susah giler nak lelap...

tengah aku dok mengemas....kan..kan...aku terkezut sebabbbb aku ternampak BENDA...ohohoh...bergerak plak tu...tahu apekah itu??rupanyer...seekor kupu2...yang sesat masuk bilik aku...alamaks...tetiba aku teringat lak...selalu orang tua2 cakap la kan..kalo kupu2 masuk umah takpun bilik tu tanda de orang nak masuk minang.....arggghhh...yeke..eh tamo3...uhuks...then ngah asyik menaip...muncul lak sekor g kupu2....ish2...rupanyer kupu2 neh ngah dok berdating dalam bilik aku ke...aisey...takpe2 aku gerenti tak kaco line nye..hehehe...

erm..tu je kot yang aku nak citer....kih...kih..kih...ni nak sambung balik wat kje ngemas...sah2 neh aku kna sampuk ngah malam2...ngemas....kalah suri rumah neh...
nota mata: ermmm..tetiba teringat mimpi aku bebaru neh..tentang rama2...de 2 ekor gak...hinggap kat tangan aku...besar n cantek...1 kaler putih suci gitu...sungguh santek woo..then sekor g tu kaler2...santek gak...besar...tp dalam mimpi aku larikan tangan aku tu..coz aku takot gak laa...alih2...dua ekor tu hinggap kat tangan neh....memang santek view time tu....hehehe....

2 comments:

Raji and Yeen said...

hak2 bgus larh tuh ad org msuk meminang.. ak pnh gak ad kupu2 masuk blik ak tapi ak bunuh dier..huahuahua >=D
owh rama2 tuh muncul dlm mimpi kau je ke?

eiza said...

uish..mne de...hehe...ala knonlaa org2 tua cakap kalo de kupu masuk umah anak dara tu tandanya de org nak masuk minang takpun risik2...
lew asal ko bunuh cian dia...isk2...
erm..mlm tu de laa masuk betul2...heran gak smpai 2 ekor bdating dlm bilik aku..keh..keh...n 1lg lak ritu mimpi rama2 plak dh...asyek rama2...hohoh...