Monday, April 12, 2010

kampung vs bandar =)

ni idea ni tetibe je datang...asal eh...melalui pe yang aku sendiri lalui dan apa yang dapat aku lihat tentang realitinya...tapii tak semua eh yang camni...

budak kampung vs budak bandar...

bagi budak laki aku tengok setakat ni ok lagilaa tak da la yang kampung murtad..hehe..(yang ala2 tpengaruh ngan suasana bandar atau up sket westerners...kann..) so far aku solute ngan golongan neh...cayalaa...(thumbs up)

Nevertheless, i wish to state clearly here in my post, particularly to gun down some corrupted from village to city modern n westerners girl some of them,not all. I stress again, although it might seem general, you know how I write... (cewahh speaking laks..haha)

tpppp...........setakat ni pe yang aku dapat lihat n dengar..dikalangan member2 sal minah kampung trus up more than minah bandar..hohoh...ini bukan bmakna jeles ke pe eh...cuma konpius n heran plus meluat gaklaa..kekadang layan je ah telatah dorang neh...(tak pasal2 aku lak dah macam dari kampung...alahai...peace...i tak kesah you... =)



kampung gugirl : erm..katne eh nk beli t shirt yang cantek2 eh...kalau kat night market area

bt ferringhi tu ok ke??
bandar girl : erm...kalo stakat tshirt je bek g bazar...tak pun g komtar walk..kalau
queensbay mall...coz takat baju kat nite market citu harga mmg tak bape nk
berbaloi aa...baju 10 henggit letak smpai 50 henggit...ala standard aa kan
tourist kan banyak...cd oklaa bykk ngan souvenier2...
kampung gugirl : oh yeke....camtu kenalaa p pasar malam kan..
bndar guy(member) : eh....nite market tu bkn ke pasar
mlm...ermmm. (sambil pandang aku..hoho)
bandar girl : hehe aku erm...tak senyum ah just ilex je...(tak bek woo..sian lak )..
bandar guy(member): ala kalau setakat tshirt baek beli kat kampung ja, pasar malam sana lagi
murah kan....
kampung gugirl : erm..tu laa tapi ni nak cari yang branded nyer...kalau kampung tak branded
laa...
bandar girl : erk...no komen...kalu stakat tshirt tak kesah pun..branded ke tak asal cam
cun2 aku sarung je...asal muat...hee..(sambil fokus sket kat roti telur aku tuh...n i'm simple person okay..)
bandar guy(member): jeling2 senyum2 lak sambil tgk aku...jeling2 tgk dak sorang g tu...kalah
kitorang yang vogue neh..kui3...(aiman tak kesah...hahah)...

finally..menda yang agak buatkan kitorang blurr sket tu...lerr asal laa...kan sampai cmni...mungkin ada faktor2 yang mendorong n membuatkan gugirl ni terdorong berperangai camni...


cuma kadangkala tu agak konfius okay..sebab nye di sesetengah percakapannye dalam bahasa melayu diselitkan dengan english word yang agak tak bape nak sesuai then acting yang agak more westerners..(hohoh ...adakah ini dipanggil kampung murtad???..then eloo...i'm one of the britsh council student n only a malay in my class okay...n majority of them japan/iran/chinese n bla3) aku taw memang kita digalakkan untuk speaking tapi bukan dengan gaya dari barat ye dak+gaya badan n so on...(ini memang agak mloyakan sesapa yang melihat...ni statement dr kawan aku..hehe)

okay2 i know who i am ok...


saya diberi didikan agama n diajar adat2 melayu kita neh(walau pun aku bukan pure malay... mix..benggali+malay =p) aku juga diajar erti susah senang...


aku pun pernah merasai suasana kampung sebab aku ada kampung ..hooreyy...tp kampung aku de feri ngan pntai nk p langkawi tuh...aku juga ada tumpang kampung orang yang ada view sawah,getah estate..memang syiokk wooo...cuma aku agak takot sket ngan suasana kat estate getah ni..ngan lipas besar,kala jengking n ssszzz...spesis ular (ular senduk,ular kapak,ular sawan n seangkatannya) mesti nak nyendeng je time tdo..takot lipas sehh....tp seyes aku memang happy n aku pun jadik kampung girl masa aku lik kampung belah mak aku..hehe....sliper girl slumberland with her shirt n scarf...n i lovin it.....


time ni kat shah alam..pernah laa de dak kampung ni dari pantai timur ngan hair color then stylish .....sesuka hatinye mai2...eh ko ni dari kampung ka??(time sembang2)...adoiiyaii...elooo....xsemestinya pakai tudung jer dari kampung yer...(dlm hati: c the leg okay..haha) dengan penuh sopan je aku jwab..ahaks....a'a aku dok kampung je (then aku btaw ktne...dia cuak gak rr...coz tu nama bndar n umah aku tgh2...bandaraya tuh..hohoh)...tkebil2 dia tgk aku...hohoh..n tak salah aku dia neh pernah kecoh2 ktorang ni asal dari mna...(actually time tu housemate aku majority damansara n area2 kl)..kecohh je sebab ni laa antara dak ni dminta out of our place...+sian tgk ayah dia yg blebai n kluarga dia ngangkut bebrang tmasukla aku tolong dia coz pindah umah lak buat kali ke bpe ntah...huhu...rse sejuk je tgk mak ayah dia...(tpp bukan abg dia okes..ngeh3..)

actually aku tak kesah pun dari kampung ke bandar ke kan...cuma jangan laa ilangkan attitude kita bila kita ke tempat orang..amalkan laa nilai2 yang telah diajar sejak kecik...dan be urself okes....tak payahlaa nak show off sal something yang agak kekadangmeloyakan tekak aku gak untuk melihat n mendengar...(cuma setakat ni aku tahan je n lantak laa asal tak kaco aku kan...i dont mind ok..cuma agak ksian bila tdengar bisik2 orang sekeliling...tak sampai hati lak tgk..)


psst : tiada kaitan antara yang hidup ataupun telah tiada...n tidak mengata atau mengutuk...ini untuk dikongsi bersama...dan maaf sekiranya ada pihak yang berasa atau terasa...skian..maseh ^_^ sebahagian dari cter neh realiti khidupan.... (((AkU pOWN iNsAn bIaSa YanG tAK sEmPuRnA))) sowie ea

No comments: